Reference          Články          Nejčastější dotazy

Jaká je cena Homebalance Care?

Cena Homebalance Care závisí na výběru konkrétní varianty, viz. záložka Homebalance Care / Varianty. Pro bližší informace a cenovou nabídku nás prosím kontaktujte skrze formulář, e-mail či telefonicky. 

Nejčastěji pokládané otázky

Pro koho je systém Homebalance Care vhodný?

Homebalance Care nalézá uplatnění u těchto pacientských skupin a služeb:

     > pacienti s poruchami motorických a kognitivních funkcí v důsledku vrozeného nebo získaného poškození mozku,

     > geriatričtí pacienti, 

     > pacienti s potřebou zlepšení stability a podpory tréninku rovnováhy a kognitivních funkcí,

     > pacienti rehabilitačních ústavů po úrazech nebo chirurgických zákrocích pohybového a nervového ústrojí,

     > pacienti z rehabilitačních ústavů po návratu do domácí péče,

     > odborní lékaři, praktičtí lékaři, fyzioterapeuti a další odborný personál zdravotnických zařízení,

     > pečovatelské domy a domovy pro seniory,

     > sociální služby, 

     > každý, kdo chce zlepšit svůj zdravotní stav.

Proč právě Homebalance Care?

Jedná se o jedinečnou službu a jedinečný produkt, který společnost Homebalance vyvinula a kterou nabízí jako jediná v České republice. Nebo také pro to, že mám obtíže, které Homebalance Care dokáže vyřešit bez nutných pravidelných návštěv lékaře.

Dokáže rehabilitace na dálku plně nahradit návštěvu fyzioterapeuta?

Terapie na dálku, nebo-li distanční terapie, nedokáže plně suplovat péči odborných fyzioterapeutů. Služba Homebalance Care dokonce osobní prohlídky u fyzioterapeuta zahrnuje. 

Terapie na dálku je však nejen vhodným doplňkem fyzioterapeutické péče, ale také jejím užitečným pomocníkem. Zároveň umožňuje vykonávat každodenní rehabilitační péči z pohodlí domova, čímž výrazně šetří nejen čas, ale také peněženku pacienta.

Zvládne obsluhu zařízení i osoba méně technicky zdatná?

Každému cyklu služby Homebalance Care předchází návštěva u odborného terapauta, který nejen že bude dohlížet na průběh terapie, ale zároveň pacientovi předvede, jak veškeré zařízení využívat. Pacient rovněž dostane k dispozici návod, do kterého může kdykoliv nahlédnout. Zároveň najde v přiděleném zařízení instruktážní video, jak celý terapeutický set používat. Pokud si ani tak nebude vědět rady, může kontaktovat svého osobního terapeuta nebo linku technické pomoci, která mu problém pomůže vyřešit.

Jak často je třeba cvičení provádět?

Vždy záleží na každém pacientovi a na individuálním plánu, který mu jeho terapeut vytvořil.

Ideální je cvičit každý den, a to alespoň pár minut. Čím poctivěji pacient cvičí, tím většího zlepšení dosahuje.

Kam se mohu obrátit, pokud nějaký komponent přestane fungovat?

V takovém případě doporučujeme kontaktovat přiděleného terapeuta nebo linku technické pomoci.

Jak často je třeba konzultovat s fyzioteraputem pomocí videohovorů?

Záleží na individuálních potřebách každého pacienta. Na tom, jak se cítí, jak mu vyhovuje přidělený plán, zda potřebuje s něčím poradit nebo třeba změnit obtížnost cvičení.

Vyžaduje používání systému připojení k internetu?

Ano, připojení k internetu je potřeba pro potvrzení uživatele a odesílání dat terapeutovi. Samotné cvičení ovšem připojení k internetu nevyžaduje.

Není cvičení na plošině nebezpečné? Nehrozí riziko pádu z plošiny?

Pro většinu populace je riziko pádu z plošiny mizivé. Existují ovšem i rizikové skupiny pacientů, které mají problém stát na nohou delší čas. Těmto skupinám pacientů doporučujeme mít u stabilometrické plošiny oporu, o kterou se mohou opírat, popřípadě využít pomoci někoho blízkého pro snížení rizika pádu z plošiny.

Jak často je třeba jednotlivá zařízení nabíjet?

Náramkový krokoměr vydrží nabitý několik dní. Tablet a baterie v plošině mají výdrž v rámci jednotek hodin.Doporučujeme sledovat stav baterie každého zařízení a dobíjet tak, aby mi nehrozilo úplné vybití u žádného z nich.

Vyžaduje cvičení asistenci ještě další osoby (např. rodinného příslušníka)?

Veškeré cvičební úkony jsou uzpůsobeny tak, aby je mohl pacient vykonávat samostatně a bez pomoci druhé osoby. Nicméně doporučujeme asistenci pro osoby, které mají problém s chůzí či stojem, aby tak bylo eliminováno riziko pádu.

Dá se tablet používat i pro jiné účely než pouze ke cvičení?

Přidělený tablet je určen pouze pro účely terapie Homebalance Care, tedy cvičení, komunikaci s terapeutem, pozorování výsledků, popř. zkoumání návodu. Pro jiné účely tablet nelze využívat.

Je dostupný tištěný manuál (návod) k provádění cvičebních úkonů?

Ano, tištěný manuál je součástí setu, který pacient pro terapii obdržel. Ve formátu PDF je uživatelský manuál rovněž součástí každého tabletu.

Je nutné provádět cvičení každý den ve stejný čas?

Cvičení není nutné provádět každý den ve stejný čas.

Jak jsou mé osobní údaje zabezpečeny?

Data jsou bezpečně uložena na zabezpečených serverech v souladu s GDPR.

Kdo všechno může vidět údaje o provedených cvičeních?

Přístup ke cvičebním záznamům má pouze uživatel a jeho přidělený terapeut.

Jak se mohu se svým terapeutem zkontaktovat, pokud nevlastním počítač?

Terapeuta je možné kontaktovat prostřednictvím aplikace Skype, která je nainstalována v tabletu. Je možný také telefonický kontakt.

©2020 by Homebalance. Proudly created with Wix.com